لطفا نظر خود را در رابطه با وبسایت وارد کنید! (اختیاری)

فهرست مطالب

  • عدم قطعیت نظارتی
  • عدم شفافیت
  • احتمال از دست دادن معادله 1 به 1
  • ریسک های مبادله ای
  • عدم نقدینگی در بحران
  • جمع بندی؛ آیا باید نگران باشیم؟

تتر (USDT) با ارزش بازار بیش از 80 میلیارد دلار به یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال و معتبرترین استیبل کوین بازار تبدیل شده است. با این حال، تتر همچنین با بحث‌ها و سؤالات زیادی در مورد اینکه آیا واقعاً به همان اندازه که ادعا می‌کند «پایدار» و مطمئن است، مواجه شده است و بسیاری می‌پرسند آیا خرید تتر خطرناک است؟

در این پست صرفی تتر، به برخی از خطرات احتمالی که قبل از خرید USDT باید در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت و می‌بنیم که این مسائل واقعا خطرناک است یا نه؟

عدم قطعیت نظارتی

تتر در یک منطقه خاکستری قانونی عمل می کند و یک ارز دیجیتال متصل به دلار آمریکا را منتشر می‌کند. تتر بیشترین همکاری قانونی را با نهادهای نظارتی دارد، اما با این حال، اگر دولت ها بخواهند استیبل کوین ها را سرکوب کنند، می تواند آینده تتر را به خطر بیندازد و قیمت آن را کاهش دهد.

عدم شفافیت

برخلاف ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز واقعی، عملکرد درونی تتر فاقد شفافیت کافی است. ما به طور قطع نمی دانیم که آنها ذخایر دلاری کافی برای پشتیبانی از کل USDT در گردش دارند یا نه، با این همه تا این لحظه چیزی خلاف ثابت نشده است. این مسئله نیاز به اعتمادسازی به شرکت تتر دارد.

احتمال از دست دادن معادله 1 به 1

کل فرض تتر حفظ پیوند 1:1 با دلار آمریکا است. در صورت تضعیف احساسات بازار، استیبل کوین‌ها می‌توانند به راحتی پیوند خود را از دست بدهند. این اتفاق برای استیبل کوین‌های الگوریتمیکی مانند TerraUSD در سال 2022 رخ داد. اگر در مورد ذخایر تتر یا وضعیت قانونی شک و تردید تشدید شود، احتمال سقوط تتر هم وجود دارد. با این همه احتمال چنین چیزی فعلا کم‌تر است.

ریسک های مبادله ای

بیشتر تتر در صرافی های متمرکز خریداری و ذخیره می شود. اما صرافی ها به طور بالقوه می توانند هک شوند، ورشکسته شوند یا درگیر کلاهبرداری شوند و – USDT شما را در معرض خطر قرار دهد. ذخیره سازی در کیف پول سخت افزاری این خطر نگهداری را کاهش می دهد.

عدم نقدینگی در بحران

اگر تتر در خطر قرار بگیرد، عجله برای فروش می تواند مبادلات را تحت تأثیر قرار دهد. معامله گران ممکن است در نگه داشتن USDT بی ارزش بدون هیچ راهی برای خروج گیر کنند. حجم معاملات گسترده اعتماد به نفس ایجاد می کند، اما عدم نقدشوندگی همچنان یک ریسک است.

جمع بندی؛ آیا باید نگران باشیم؟

در حالی که تتر خود را به عنوان استیبل کوین برتر در حوزه ارزهای دیجیتال تثبیت کرده است، اما بدون ریسک نیست، البته نگران نباشید شما با رعایت چند نکته می‌تواند ریسک را به صفر نزدیک کنید.

شما باید هنگام خرید و نگهداری USDT استراتژی های محتاطانه ای اتخاذ کنید:

  • به جای استفاده از تتر به تنهایی، در چندین استیبل کوین متنوع سرمایه‌گذاری کنید. جایگزین های برتر عبارتند از USDC، BUSD، و DAI. این به محافظت در برابر سقوط احتمالی تتر کمک می کند.
  • دارایی های بلند مدت در صرافی ها را به حداقل برسانید. در عوض، بیشتر USDT را به یک کیف سخت افزاری امن یا کیف پول کاغذی تحت کنترل خود منتقل کنید. این امر خطرات ترید را کاهش می دهد.
  • حداکثر سهم استیبل کوین از سبد ارز دیجیتال خود را بین 5 تا 10 درصد از کل پرتفوی خود قرار دهید. استیبل کوین‌ها باید مکمل سایر دارایی ها باشند، نه اینکه تمام دارایی شما باشد.
  • اخبار تتر را از نزدیک دنبال کنید و مراقب اخبار هشدار دهنده احتمالی باشید. در صورت افزایش فشارهای قانونی برای کاهش قرار گرفتن در معرض خطر آماده باشید.
  • برنامه‌ای برای تبدیل سریع USDT به سایر ارزهای دیجیتال در صورت کاهش ارزش دلار داشته باشید. احتیاط بر ریسک اولویت دارد.

در نهایت این روزها تتر هنوز از مزیت پیشرو بودن و پذیرش بی‌رقیب برخوردار است، در نتیجه خرید تتر خطر چندانی ندارد و شما هر خطری را با این توصیه‌های ساده می‌توانید رفع کنید.

مطالب مشابه

سوالات متدوال

نظرات

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *