لطفا نظر خود را در رابطه با وبسایت وارد کنید! (اختیاری)

فهرست مطالب

  • TrueUSD  چگونه ارزش خود را حفظ می کند؟
  • ساخته شده بر روی اتریوم
  • کاربردهای TrueUSD
  • مزایای TUSD
  • معایب TUSD

TrueUSD یک استیبل کوین نسبتاً جدید است که از زمان عرضه آن در سال 2018 به سرعت رشد کرده است و در هفته‌های اخیر نیز یکی از بیشترین حجم تبدیل تبادل خود با بیت کوین را تجربه کرده است. اماً TrueUSD واقعا چیست و چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند؟ در این پست صرافی تتر، نگاهی دقیق‌تر به نحوه عملکرد TrueUSD و نقش آن در اکوسیستم ارزهای دیجیتال خواهیم داشت.

TrueUSD  چگونه ارزش خود را حفظ می کند؟

مانند سایر استیبل کوین ها، TrueUSD برای حفظ پیوند 1 به 1 با دلار آمریکا طراحی شده است. این بدان معناست که هر توکن TrueUSD توسط بازار دقیقاً 1 دلار ارزش گذاری می شود.

برای حفظ این پیوند، TrueUSD از یک مدل وثیقه بر اساس وجوه سپرده شده استفاده می کند. به ازای هر توکن TrueUSD صادر شده، 1 دلار توسط سازنده TrueUSD، یعنی TrustToken ذخیره می‌شود. این مسئله باعث شفافیت می‌شود و به سرمایه گذاران اطمینان می دهد که هر دلار TrueUSD کاملاً توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود.

TrueUSDهمچنین برای اثبات اینکه دارای ذخایر دلاری کافی برای پشتیبانی از تمام سکه های در گردش است، به طور منظم گواهی صادر می‌کند. این رویکرد ترکیبی از وثیقه‌سازی و گواهی‌های شخص ثالث به تقویت قول TrustToken برای حفظ ارزش توکن TrueUSD کمک می‌کند.

تراست توکن (TrustToken) چیست؟

تراست توکن (TrustToken) پلتفرمی است که برای ایجاد توکن‌های دارای پشتوانه در فضای کریپتوکارنسی طراحی شده است. وب سایت این شرکت جاه طلبی‌هایی برای توکنیزه کردن دارایی‌هایی مانند نفت، فیلم‌ها، سهام زمانی، املاک اجاره‌ای، مشاغل کوچک و موارد دیگر را نشان می‌دهد. هدف این شرکت دسترسی آزاد همه به فرصت‌های تجاری است.

ساخته شده بر روی اتریوم

TrueUSD یک توکن مبتنی بر ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این بدان معناست که می توان آن را به راحتی با استفاده از هر کیف پول اتریوم مانند MetaMask ذخیره و منتقل کرد.

مبتنی بر اتریوم بودن همچنین به TrueUSD اجازه می دهد تا به سرعت در برنامه های مختلف مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صرافی ها در اکوسیستم اتریوم ادغام شود. به عنوان مثال، TrueUSD می تواند به راحتی در Uniswap معامله شود یا به پروتکل های وام مانند Aave عرضه شود.

کاربردهای TrueUSD

یکی از موارد استفاده اصلی TrueUSD برای معامله گرانی است که به دنبال فرار از نوسان هستند. هنگام معامله در داخل و خارج از دنیای ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذران و تریدرها می‌توانند وجوه خود را در دارایی‌های باثبات TrueUSD پارک کنند تا در معرض ریسک و خطر قرار نگیرند/

کاربردهای دیگر TUSDT:

  • معامله‌گران و صرافی‌ها: ارز دیجیتال TUSD ابزاری برای محافظت در مقابل نوسانات بازار و ورود به بازارهای مختلف است.
  • امور مالی و تجاری روزمره: مردم و کسب‌وکارها می‌توانند بدون آنکه در معرض نوسانات شدید قیمت قرار بگیرند، از مزایای ارائه‌شده توسط فناوری‌های بلاکچین بهره‌مند شوند.
  • اقتصادهای در حال توسعه: بازارهای در حال توسعه می‌توانند از ارزهای باثبات برای انجام معاملات استفاده کنند.
  • قراردادهای بلندمدت تجاری و مالی: قراردهایی نظیر وام‌ها و پرداخت حقوق‌ها.
  • موسسات و سازمان‌های مالی: این سازمان‌ها می‌توانند از دارایی‌های قابل اعتماد برای انجام معاملات در بازار کریپتو استفاده کنند.

مزایای TUSD

  • TUSD دارای مجوزهای ایالات متحده آمریکا است؛ این یعنی نظارت، شفافیت و امینت.
  • امکان معامله TUSD در صرافی‌های مختلف وجود دارد و پذیرش آن بالاست.
  • به عنوان یک توکن ERC20، امنیت TUSD توسط بلاک چین اتریوم تضمین شده است.
  • دارای حساب‌های بانکی است که دلارهای آمریکا را به عنوان پشتوانه توکن‌های TUSD در آن‌ها ذخیره کرده است.

معایب TUSD

  • کاربرانی که TUSD را از پلتفرم TrustToken خرید یا بازخرید می‌کنند، ملزم به تکمیل فرایندهای AML و KYC همراه با ارائه اسناد مربوطه هستند. این فرایندها ممکن است اعتماد برخی افراد را به پلتفرم تقویت کند. اما از سوی دیگر برای برخی مثل ما ایرانی‌ها خوشایند نیست.
  • TUSD و سایر دارایی‌های دیجیتال ایجاد شده توسط TrustToken کاملا متمرکز هستند. TrustToken می‌تواند حساب کاربری کاربر را مسدود یا توکن‌های آن‌ها را مصادره کند.  این برای کاربرانی که روی عدم تمرکز دنیای کریپتو حساس هستند اصلا جالب نیست.

از زمان راه اندازی در سال 2018، TrueUSD به طور پیوسته ارزش بازار خود افزایش داده و حالا به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است است و حالا کاربران بیشتری از آن برای تجارت، وام دادن و معاملات استفاده می‌کنند. TUSD هرچند هنوز یک استیبل کوین سطح بالا نیست، اما یک مدل قانع کننده و جالب به عنوان یک استیبل کوین پایدار قابل اعتماد ارائه می دهد.

مطالب مشابه

سوالات متدوال

نظرات

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *